zondag 4 augustus 2019

15. Slotwoord van deze 'Stamboom Blog'


In het jaar 2007 schreef ik op basis van enkele interviews met mijn oma 'Trui(da) Koornneef - Den Tek' haar 'levensboekje'. Met oude fotoboeken op tafel haalden we herinneringen op, die ik vervolgens aan elkaar schreef. Ik wilde haar kennis over vroeger tijden graag kennen en voor volgende generaties bewaren. Dat 'Levensboekje' vormt nu het fundament voor deze Blog.

Naar aanleiding van die gesprekken met haar in het voorjaar van 2007, gaf ze toen aan nog graag een keer in de Bommelerwaard te willen kijken. Zij was toen 86 jaar oud. En zo stonden we die zomer in Aalst voor het huis in de Dorpsstraat, waar haar opa Huibert en oma Jenneke jarenlang woonden en haar moeder Cornelia opgroeide. Ik maakte er onderstaande foto, met als kleine inzet de oorspronkelijke foto met haar opa Huibert waarmee ik deze Blog begon We belden er aan en de bewoners lieten ons even binnen kijken. Ze herkende in de keuken nog dezelfde staande houten kast, die ze nog van haar opa en oma herinnerde. De bewoners beaamden dat die kast er al die jaren was blijven staan. Mijn oma Trui Koornneef - Den Tek zou op 15 januari 2016 op 94-jarige leeftijd overlijden. Ik draag deze Stamboom Blog graag postuum aan haar op.

Trui(da) Koornneef - Den Tek, zomer 2007 in Aalst

Mijn dank gaat tenslotte uit naar al die researchers in Nederland, die hun genealogische naspeuringen in archieven online hebben gezet. Speciale dank aan 'Ron van Wijnen' (ik ken hem niet) die de omvangrijke 'Bommelerwaard Boom' heeft uitgezocht en binnen geneanet online heeft gezet (klik hier). Het leverde bij het opstellen van deze Stamboom Blog een schat aan informatie op. Tenslotte hoop ik dat 'Google/Blogger' deze Blog nog lang (voor volgende generaties) online laat staan.